Music's got control and I'm never letting go

Ni vet de där gångerna när man inte har något val? De där fredagskvällarna då man vill göra något, man vill ta del av något och känna att man lever, men man kan inte? Varför? Man kanske inte har någon eller några att göra något med, vännerna är bortresta, på krogen där man inte kommer in, med andra vänner, man har ingen skjuts, inga pengar osv. Ett töntigt i-landsproblem ja, men ett töntigt i-landsproblem som påverkar våran vardag.

De fredagskvällarna suger hur som helst. Inte jättemycket, men lite. Ibland vill man bara ligga raklång i soffan med en filt och en film, men ibland vill man ut och leva ett lite mer händelserikt liv än så. Man vill ta de där chanserna, man vill känna att det händer något, man vill skapa minnen och känna att man lever. Oavsett om det är i en kompis soffa istället för sin egen, om det är en utekväll, ett spontaninfall, en resa, allt från vilt och galet till lugnt och avslappnat - så vill man känna att man lever.

Jag är dålig på det, jag vet det. Jag tar så väldigt få chanser. Ibland vill jag ta fler, för jag vill känna att jag lever precis hela tiden, men det finns saker som kommer ivägen. Ibland praktiska saker, ibland andra människor, ibland jag själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0