Vampire Academy - Richelle Mead

Det är svårt att missa att Vampire Academy-serien av Richelle Mead är väldigt populär och älskas av många ungdomar. Jag förstår inte riktigt hur en så populär serie har drabbats av så hemsk framsida - har inte sett en enda version som varit fin. Hur som helst, nu tillhör även jag en av de som har läst den första boken i serien och förmodligen blir det väl fler.

 

Jag är inte helt överväldigad, det måste jag erkänna. Jag hittade boken i min systers bokhylla och hade det inte varit för det hade jag inte läst den. Den var inte så speciell, dock bättre än jag trodde. Jag älskar huvudpersonen Rose, Dimitri gör mig lite knäsvag, Lissa tycker jag också om och Christian är kanske den rentav bästa karaktären. Rose med sin kaxighet skiljer henne från många huvudpersoner i liknande böcker, och det gillar jag. Jag läser gärna fler böcker i serien även om jag tycker att den här genren (paranormal romance med missförstådda vampyrer) börjar bli lite uttjatad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0