The Nine Lives of Chloe King: The Fallen - Liz Braswell

Nu har jag även avslutat The Fallen som är den första delen i Liz Braswells triologi om Chloe King. Runt sin sextonde födelsedag upptäcker Chloe att hon skiljer sig från andra människor; hon har kattliknande egenskaper som förbättrad syn, hörsel och till och med klor. Precis som i tv-serien slits hon mellan Alyec (Alek i serien) och Brian.

 

Även om storyn är sig lik tv-serien, så är de origniella karaktärerna till viss del annorlunda. Jag tycker inte lika mycket om den här Chloe. Här tycker hon det är spännande att träffa både Alyec och Brian och är rentav ganska bitchig. Gillar dock att hon är rättså badass. I boken är inte alla lika söta och oskuldsfulla, utan det är en hel del drama karaktärerna emellan. Nine Lives skiljer sig ändå från andra böcker jag läst i liknande genre. Det känns som en väl genomtänkt och utarbetat story även om den har sina bristen. Att bokserien känns oförutsägbar är verkligen ett plus, och att jag hittills föredrar tv-serien framför boken beror förmodligen på att jag såg den före jag läste boken. Det är ju trots allt för att jag tycker så mycket om den som jag bestämde mig för att läsa böckerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0