Close my eyes and remember every breath every memory

Hösten är min favoritårstid. Egentligen är alla årstider mina favoriter förutom vintern. Men hösten är speciell. Den är vacker och full av energi. Man är utvilad efter sommaren (jag brukar dessutom vara lite uttråkad) och eftersom att jag är en av de knäppa personer som faktiskt mestadels tycker om skolan är det inte så hemskt att den börjar heller. Man träffar vänner, nytt folk, man får rutiner och schema... man gör något med dagarna helt enkelt. Visst är det hemskt med tidiga mornar, när man känner att vintern är på väg, ruggiga och regniga dagar, läxor och arbeten som man drunknar i, tröttheten osv.

Men så får man ha på sig höstkläder (de allra finaste enligt mig), halsdukar, man dricker te och varm choklad, träningen börjar också, det är perfekt att använda kängorna igen och träden är så vackra; överallt är färgerna så vackra. Ja, jag tycker om hösten. Sedan tycker jag dock att man kunde spola förbi vintern och hoppa direkt till våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0